2010-05-28

Antoni Gaudí

A Gaudi* keresőszót beütve a Google-ba, a csak magyar oldalakra kattintva azt látni, hogy az első harminc találatból 6 db mutat Antoni Gaudíra, a többi G.-Nagy Tamásra, a Jobbik parlamenti képviselőjére. (A képek között egyelőre fordított az arány, de nyilván ez is megváltozik hamarosan.)
Szóval kizökkent az idő; és bár nem én születtem helyre tolni azt – mégis, a magam igen szerény eszközeivel szeretnék egy hajszálnyit igazítani rajta.
Úgyhogy most leírom majd néhányszor a katalán építész nevét, javítandó a találati arányt.

Antoni Gaudí - A Casa Batlló padlásfeljárója

Antoni Gaudí - Az 1882 óta épülő Sagrada Familia

Antoni Gaudí - A Sagrada Familia belseje 2005-ben

Antoni Gaudí - A Casa Batlló kéményei

Antoni Gaudí - Casa Milà (La Pedrera)

Antoni Gaudí zenetekercs-gyűjteménye a Parc Güell-beli lakóházában

Tudom, vannak ezeknél mívesebb Antoni Gaudí-fotók is a neten - de azokat nem mi fényképeztük. (Bár a Casa Battló padlásfeljárójáról nem láttam jobb felvételt a pk-énál.)

* Természetesen Gaudí – hosszú í-vel – lenne a helyes keresőszó, de tapasztalataim szerint ezt nagyon kevesen tudják, úgyhogy nyilván keresni is csak nagyon kevesen keresik így.

3 megjegyzés:

  1. Valóban, told helyre az időt!)Az első kép vonalai, árnyékai ;az egész - gyönyörű. Már a naptáron is megcsodáltam. Én is láttam a Sagrada Familiát -kívülről, felállványzva, még az előző évezredben. Barcelona is örökre bennem él, csodálatos város.)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, mégha nem az én érdemem is, hiszen egyszerűen nem tud rossz
    fotó készülni róla.

    VálaszTörlés
  3. Teri nővérem – pályaelhagyó építész – halálosan szerelmes Gaudíba. Egyszer hoztam neki Barcelonából egy hatalmas fotóalbumot Gaudí összes művével, rengeteg egészoldalas részlettel. Ezt lapozgatták jó egy évig a lányaival, míg sikerült megszerveznem, hogy személyesen is megnézhessék őket. A Güell-parkban a hatéves Fancsi elragadtatva kiabálta: „Mama, benne vagyunk a könyvben!”

    VálaszTörlés

Free counter and web stats