2011-10-23

Gyalogút v0.991 - Szentendre-kerülős

A terv az volt, hogy a város déli, majd nyugati peremén északnyugat felé megyek, utána kicsit még északra, és aztán indulok kelet felé, addig, hogy a skanzent érintve érjek vissza a városba. Ehhez egy sárga jelzésű út tűnt a legmegfelelőbbnek, mindjárt a HÉV-től. Tök új Pilis-térképpel indultam el. A térképeken az olyasmi, hogy egy utat átgázolhatatlanul benőtt a szeder, nem látni. Egy kisebb kerülőt tettem tehát, és utána sikerült visszatalálni a sárgára, amin ez után már lehetett menni, csak mivel nem kimondottan erdei út, a jelzések nem voltak valami sűrűn. Később észrevettem, hogy emiatt előzékenyen csíkos szalagokat kötöztek bokrokra, ezek egyértelműen a sárga utat jelölték. Ezt követtem. Az emelkedés folyamatos volt, de többnyire enyhe, csak rövidebb szakaszokon volt kicsit munkásabb, de vittem a tegnap vásárolt botokat (tényleg segít, nekem főként lefelé).
Kellett volna találnom egy elágazást, ahol a zöld útra tértem volna át, hogy előbb észak felé, majd keleti irányba menjek, de nem lett meg, pontosabban utak voltak bőven, csak választani nem tudtam közülük. Maradtam a sárgán, ami azonban a Lajos-forrásig visz, oda pedig nem akartam menni, hanem meg akartam kerülni a várost, még ha jó távolról is. Úgyhogy egy nagyobb keresztútnál a feltételezett délkeleti irányt választottam, de nem tudtam, hol vagyok pontosan, csak abban voltam biztos, hogy vissza tudok menni Szentendrére, hiszen láttam a távolban, csak toronyiránt kellett mennem. Ennek persze megvolt az a kockázata, hogy elkerített területek állják az utamat. Ilyenek miatt kétszer kellett visszafordulnom. A várost végül Izbégnél értem el (a megkerülés nem volt tökéletes). De aztán jött kedvencem, a Bükkös patak is.
Kb. 4 órát gyalogoltam, banánevésnyi pihenővel. A teakortyolgatáshoz nem álltam meg. Kényelmes 15-16 km.
A többit képekben:


Városkerülő út, még az elején


Gyanúsan őszi színek


Nem szép, de érdekes (nemtommiez)

Kis ház pingpongasztallal


Pilisi tanya fenyővel

Szamár-hegy


Közeledő naspolyagyűjtők

Szentendre, Bükkös patak


Szentendre, Kossuth Lajos utca

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Free counter and web stats